torsdag den 24. oktober 2013

Linoleums tryk



Til opgaven med linoleum tryk ville jeg udfordre mig selv lidt. Jeg er stor fan af serien Son Of Anarchy
Og valgte derfor deres rygmærke.


Først tegnede jeg den på et alm. papir.


















Billedet var i sort og hvid, og til først mente jeg at det var da en smal sag, det skulle dog vise sig at det blev et længere varene projekt.....Ca tre timer













Alle de sort skygger blev fyldt ud og tegningen tog form







 For at kunne få tegningen over på linoleum pladen skulle jeg have den spejlvendt. Det gjorde jeg ved at male kanterne op med en tynd sort tusch. Så kunne jeg ligge det på linoleum pladen og med en kuglepen tegnede jeg så hårdt på stregerne og derved kom der et aftryk på pladen som nu var spejlvendt af den originale.
 Jeg fik tegnet den over og lavet en ramme.


 Og så var det ellers bare med at få skåret det overflødige væk, og det krævede en rolig hånd








Det færdige resultat og den originale tegning. Nu glæder jeg mig lidt til at prøve at lave et tryk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar